Het sneller kunnen lokaliseren van 911-bellers op draadloze apparaten is een zaak van leven of dood voor een nauwkeurigere locatie binnenshuis, maar het is niet de enige. Er zijn veel potentiële commerciële toepassingen om een betere binnenlocatie te benutten, of dat nu het gebruik van Wi-Fi, Bluetooth LE of andere soorten bakens, Ultra Wide Band of andere soorten draadloze naderingssensoren of RFID-technologie betekent.
Hier zijn vier marktvoorspellingen over de markt voor indoorlocaties.
–Mordor Intelligence schattingen dat de markt voor indoorlocaties tot 2026 een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 21,7% zal kennen, en dat het dominante aandeel in de markt afkomstig zal zijn van de verticale sector transport en logistiek. Hoewel een aantal technologieën indoor locatie mogelijk maken, van wijdverbreid gebruik van smartphones tot toenemende integratie van BLE en andere beacons in verschillende point-of-sale-apparaten, verlichting en digital signage.
Transport en logistiek zullen de markt domineren vanwege de vereiste om mobiele bewegwijzering te bieden voor reizigers op luchthavens en treinstations en begeleiding naar winkels en restaurants op die locaties, zei Mordor. Het kennen van klantgedrag op basis van hun locatiegegevens is waardevol voor die branche om services te optimaliseren, locaties te selecteren en advertentiecampagnes op te zetten. Voor logistiek is de locatie van activa in magazijnen altijd een uitdaging en alles wat helpt om dat proces efficiënter te maken, zal waarde opleveren.
Andere branches zoals de gezondheidszorg en de detailhandel zullen naar verwachting ook profiteren, zei Mordor, en de zorgsector zal naar verwachting een aanzienlijk aantal toepassingen zien die cloud- en IoT-systemen combineren met automatisering en locatie-informatie. Het analistenbureau noemde het voorbeeld van Texas Health die $ 412.000 bespaart door een realtime locatiegebaseerd systeem te gebruiken om medische apparatuur gemakkelijk te lokaliseren en te onderhouden.
-In een Augustus verslag, Markets and Markets schat dat de wereldwijde markt voor indoorlocaties zal groeien van ongeveer $ 7 miljard dit jaar tot $ 19,7 miljard in 2026, een CAGR van bijna 23%.
De APAC-regio zal naar verwachting de snelste groei zien op het gebied van indoor locatietechnologie, wat volgens het rapport te wijten is aan “de toenemende vraag naar indoor positioneringstechnologieën in productie-, retail- en transport- en logistieke verticals in APAC-landen.” Bovendien, zo voegde het rapport eraan toe, heeft de pandemie de markt voor indoorlocaties beïnvloed en gebruiken bedrijven indoor locatietechnologie voor facility management, virustracking, mensen volgen en beheren en ‘slimme quarantaine’.
-Een verslag over de wereldwijde markt voor indoor locatiegebaseerde services (LBS) van 360iResearch schatte die markt vorig jaar op iets meer dan 12 miljard dollar en in 2021 rond de 14,43 miljard dollar. Die voorspelling stelt de CAGR van de markt voor de komende jaren op amper 20%, en de markt zal tegen 2026 $ 35,69 miljard bereiken. Dat rapport brak toepassing van indoorlocaties in drie hoofdsegmenten: asset-tracking, people-tracking en indoor-navigatie, en gekeken naar kansen in een groot aantal branches, van luchthavens en gezondheidszorg tot mobiele betalingen, retail, transport en logistiek, warehousing en media en entertainment, onder andere anderen.
-Een marktrapport van UnivDatos Market Insights schat een CAGR van meer dan 33% voor de markt voor indoorlocaties tot 2026, op welk moment het zegt dat de markt $ 68,6 miljard in waarde zal bereiken. De toenemende verwachtingen van de klant en de wens om de kosten onder controle te houden, helpen de markt te stimuleren, aldus het rapport; de goedkeuring is tot op heden echter relatief traag verlopen. Het gebruik van RFID voor het volgen van voorraad binnenshuis in de detailhandel is snel gegroeid, merkt het bedrijf op, en het voegt eraan toe dat “Wi-Fi-positionering” is cruciaal geworden om te voldoen aan de toenemende vraag naar locatiegebaseerde diensten door gebruik te maken van het Internet of Things (IoT) en alomtegenwoordige connectiviteit.” Een van de voordelen van indoornavigatiemogelijkheden die UnivDatos aanhaalt: real-time kaarten en indoor bewegwijzering, ruimtebeheer, locatietracking en asset-tracking, gebeurtenisbeheer en veiligheidswaarschuwingen.
creditSource link